maandag 25 oktober 2010

Meer dan 10 dagen niet geblogd!

Foei, ik ben een vreselijke blogger.
Ik heb best een pittige week gehad, ook al had ik vakantie.
Ik ben heel de week moe, sjaggerijnig en verveeld geweest.
Ik zat gewoon niet goed in mijn vel en ik kon er ook niet inkomen!
Het was echt zo zonde, ik heb nix aan school gedaan en ik heb echt alleen maar op bed gelegen…
Ik zit nu in mijn tussenuur in de mediatheek en er is een stagaire waarvan ik vrij zeker weet dat zij mijn leerlingmentor was in de brugklas, ik vind dr echt een muts!

Ik had verteld dat ik voor mijn galstenen naar de iriscopist zou gaan, nou deze afspraak was donderdag.
Hij heeft vastgesteld dat mijn lichaam teveel adrenaline aanmaakt en de remmer van de adrenaline helemaal niet aanmaakt :/, daardoor is mijn hormoonstelsel van streek en moet ik nu 3 verschillende soorten medicijnen. 1 tegen galstenen, 1 tegen nierproblemen en 1 voor rust tussen geest en lichaam. Verder moet ik iedere dag 1 uur actief ontspannen, oftewel een uur fietsen, wandelen, zwemmen ofzo.

Dit moet ontspannend werken, nou daar mislukt het bij mij. Álles moet bij mij een doel hebben, dus hou ik me nu maar heeel goed voor dat het doel hier van beter worden is..
Als iemand nog een leuke combinatie van bewegen en ontspannen weet, laat het me graag weten! Ik kan wel wat advies gebruiken ;)

Verder ben ik wezen shoppen en heb ik allemaal foto’s van mijn nieuwe aankoopjes, die staan thuis dus die komen zeker later!
Afgelopen zaterdag gaf ik een feest want ik word woensdag 18!
Het was echt heel gezellig en heel druk!
Was ik echt verbaasd over want het was pas een weekje van te voren bekend dat ik een feest zou geven..
Ik heb een chodoladefondueset gehad, een mini-bar en een kookboek voor muffins en dvds!
Woensdag ben ik echt jarig en ik wil zooo graag weten wat ik van mijn vriendje krijg, ik kan echt niet wachten!

Ik heb trouwens een 7.3 voor mijn oefenexamen Frans! Voor de examennorm heb ik een 4.8, wat ik toch wel heel goed vind want ik heb nog nooit een examen Frans geoefend ofzo..
Ook heb ik een 2.8 voor wiskunde en een 3.9 voor economie, wat een grap!

Ik heb vorige week nix aan school gedaan en vandaag kan ik weer nix doen want ik ben dus tot 3 november alleen thuis(mijn ouders komen met mijn verjaardag wel langs hoor) en ik ben om half5 thuis en dan moet ik nog koken en een uur bewegen en rond die tijd is het al 8 uur en moet ik naar bed.
Gelukkig zit ik maar 1 x in de week tot het laatste uur ;)

De bel gaat nu bijna dus ik ga stoppen.

Ik beloof nog een artikel te schrijven over mindfullness
Mindfulness verwijst naar:


• een vorm van meditatie waarin men zich op een niet-reactieve manier bewust is van de fysieke en geestelijke sensaties en situaties van het moment ("Een zachtmoedige relatie aangaan met wat er zich nu aanbiedt"): bewuste aandacht.
• een levenshouding die zich kenmerkt door acceptatie van onvermijdelijke negatieve en positieve ervaringen: aanvaarding.
• juiste indachtigheid of bewustzijn in de Boeddhistische leer.

Lovee, xoxo.
Dalijk Frans en engels oefentoets, bah!

1 opmerking:

  1. Ik ben benieuwd naar het upcoming artikel. Ik vind dat altijd zo leuk en interessant om te lezen. Verder wil je sterkte met je galstenen wensen. Wel vervelend dat je niet lekker in je vel zat. Ik heb soms ook van die periodes. Niks aan te doen dus. Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen