dinsdag 21 september 2010

wereldburgerschap!


Ik ben dit jaar een wereldburger (:
Voor school moet ik een stukje bloggen over het wereldburgerschap en tolerantie.
Ik ben het eigenlijk gewoon eens met het plaatje waar ik mee begin.
Je mag best je mening uiten maar hou rekening met andermans gevoelens.
Doe gewoon wat je zelf wilt maar beoordeel anderen niet op wat zij doen.
Tijdens de discussie hadden we 't erover; of je het erg zou vinden als je beste vriend gay zou zijn, of je beste vriendin lesbisch en verliefd op jou.
De 5 moslimjongens die wij in onze klas hadden vonden dit smerig en zouden niet meer met dit persoon om kunnen gaan.
Ik vind dat juist als je beste vriend/vriendin gay is je hem moet steunen, je moet hem/haar wel duidelijk maken dat deze gevoelens niet/wel wederzijds zijn.
Ik vind niet dat je hem/haar opeens zou kunnen laten vallen..
Als mijn beste vriendin gay zou zijn zou ik dat echt niet erg vinden, het is echt niet dat ze er minder amazing of grappig op wordt ofzo.

We begonnen deze middag met het verboden filmpje(!) van M.I.A. born to be free, hierin worden alle gingers gevangen en weggehaald.
Dit is natuurlijk ook discriminatie, het deed me een beetje denken aan hero of war van rise against.

I kicked in the door
I yelled my commands
The children, they cried
But I got my man
We took him away
A bag over his face
From his family and his friends.


Nouja, eigenlijk vind ik tolerantie wel heel belangrijk en ik discrimineer ook niet echt maar ik maak wel grapjes af en toe over bijvoorbeeld dikke mensen waarvan ik begrijp dat dit ook kwetsend is...
Ik vind het fijn dat Nederland zo multicultureel is en al mijn vrienden heel begripvol zijn naar andere culturen/gedachten.
Daarom begrijp ik ook niet hoe Geert zo g

Ik begrijp dat dit jullie niet zo interesseert daarom zal ik hierna maar meteen mijn W.E.D. posten


p.s. ik ga vanavond een Won't Ever Do list posten enn die aftergarlic muntjes heb ik van de tuinen, zijn 2 euro voor 10 werken heel goed, ookal stond er laatst in de krant dat een glas melk drinken tijdens het eten ook gewoon werkt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten